Vannak az életben nagyon meghatározó pontok, ha tetszik, mérföldkövek (hogy ezzel a közhellyel éljek). Olyan események, emberek, alkotások, amik óriási jelentőséggel bírnak, valami fontosat jelentenek számunkra.

Sok-sok gitárrajongó azért szeretne egyedi gitárt, mert valami olyat akar a kezében tartani, ami senki másnak nincs. Vannak, akik azért, mert bíznak benne, hogy olyan hangszert kapnak, ami túlszárnyalja az eddigi tapasztalatokat; akad, aki azért, mert nincs megelégedve a piac kínálatával.

Én azért készítettem ezt a gitárt, mert mindig nagy álmom volt egy üreges testű, saját készítésű, akusztikus instrumentum megalkotása. Benne van minden eddigi tapasztalatom, vágyam, tervem, élményem. Valami olyan született, ami semmihez nem fogható azok közül, amiket ezelőtt alkottam.

A gitárkészítés hálás szakma, legalábbis én így látom. Minden egyes hangszer olyan, mintha a részed lenne: megálmodod, vagy más álmát teszed magadévá, kitalálod, megtervezed, elkészíted és a végén úgy érzed, ezért megérte a sok fáradság.

Ez a hangszer számomra nagyon különleges, hiszen sok olyan megoldás van benne, ami miatt teljesen egyedi. Erre később részletesen is kitérek.

A mahagóni fedlapot és hátlapot szintén mahagóni káva fogja össze, illetve a nyak is ebből az anyagból készült. A mahagóni kiváló faanyag hangszerkészítéshez, és emellett gyönyörű is. Ahol a káva összefut, egy darab diófával, mellette pedig juhar furnérral tettem különlegesebbé a „találkozási pontot”.

A fedlapot szemes jávor furnérral borítottam, ami nagy kedvencem, így nem maradhatott ki a „buliból”.

A mahagónihoz színben nagyon jól passzol a bubinga, ami a fogólap anyaga. Valahogy egységes egészet alkotnak ezek a lágy, meleg tónusok, a pluszt pedig a jávor binding adja. A natúr színeket egy kis páccal és a binding mellett körbefutó fekete árnyalattal tettem karakteresebbé.

A hangszer egyik különlegessége, hogy az akusztikus gitároktól eltérően nemcsak egyszerűen rá van ragasztva a vékony kávára a nyak, hanem a csatlakozási ponthoz a testbe is be van illesztve egy speciális ívre csiszolt tömörfa tőke, amellyel elértem, hogy a hangkitartása sokkal nagyobb lett, ezáltal érezni, hogy az ember kezében él a hangszer. A nyak teljes terjedelmében kényelmesen végigjátszható, ami a tervezésnél a legfontosabb szempontok között szerepelt.

A fix híd helyett, egy akusztikus gitárokon nem túl gyakran alkalmazott megoldáshoz nyúltam azért, hogy állítható legyen az oktáv: a gyári fém híd alatt található egy piezzo, és az egész pedig egy wenge alapon nyugszik.

Az elektronika teljesen egyedi fejlesztés, ami azt a célt szolgálja, hogy a piezzo-elektronikát és a mágneses hangszedő hangját „összefésülje”. A Joyo elektronika nemcsak a piezzo hangját, hanem a mágneses hangszedőét is képes „hangszínelni”. A külön álló balance potméter segítségével lehet a két hangszedő közötti arányokat keverni.

Egy igazi „koncertgitárt” szerettem volna készíteni, ami nem csak a 4 fal között vagy a stúdióban, de a nagyközönség előtt is megállja a helyét, kiküszöbölve a hagyományos (elektro-)akusztikus gitárok színpadon való használatának nehézségeit. Remélem, hogy ez sikerült, az biztos, hogy nekem ez a hangszer a jelenlegi kedvencem. :)

Faanyagok:

test:

mahagóni top (3mm), szemes jávor furnér

mahagóni hátlap (5mm), kőris csíkokkal

mahagóni (3mm) káva

jávor binding

juhar furnér és dió díszítések

nyak: mahagóni nyak / ragasztott

fogólap: bubinga

Felületkezelés: magasfényű akril lakkozás

Alkatrészek:

csont nyereg

Sublime hangszedő

Joyo preamp + egyedi mix preamp

Schaller kulcsok

Gotoh bundok

wenge húrláb piezzóval

testen átmenő húrozás

Ernie Ball húrok


(C) 2015 www.gpdguitars.hu